fredag, november 25, 2011

Formex januari 2012

Formex trendtema vår 2012 - In the mood for a new season

Drömbubblor och nya dimensioner. När turbulensen rasar runt om i världen söker vi stabilitet och kontinuitet i det privata. Vi uppskattar gemenskap och sociala sammanhang, men längtar också efter möjligheten att avskärma oss – i vår egen, privata bubbla fylld av allt som gör oss till dem vi är.

På vårens Formex tar vi kontakt med våra fem sinnen. Trendtemat ”In the mood for a new season” betonar vikten av det sinnliga. Vi vill känna, lyssna, se, lukta och smaka. Hemmet är vårt personliga mood board där vi samlar, arrangerar och presenterar föremål som väcker minnen och känslor.
Samtidigt väcks drömmen om andra dimensioner. Intresset växer för det andliga och virtuella. Vi lyfter blicken mot det okända och det sjätte och sjunde sinnet vaknar till liv …

I inredningen, både inomhus och utomhus, ser vi en ökad känsla för det sinnliga och taktila så väl som det drömska och poetiska. Vi attraheras av lätta och luftiga material, sirliga former, tredimensionella effekter, transparents och pärlemorskimrande ytor.
Färgskalan bjuder på dämpade, lätt smutsade pasteller mot en bas av ljusa, sandbeiga och grå toner. Mörkt grafitgrått står för kontrasten och skimrande pärlemorglans ger den annars ljusa, romantiska färgskalan en modern känsla.
Sinnlighet, lätthet, drömmar och den personliga bubblan är säsongens nyckelbegrepp.

1 kommentar:

Emilias sa...

Hej!
Jag driver bloggen Emilias (http://eemiliaas.blogspot.com/) med inriktning på inredning. Är precis i antågande att inreda vårt sovrum med inspiration från New England.

Är då och då inne i er butik för att få inspiration, senast fick en vit adventsljusstake följa med hem.

Min undran till er är om jag i samarbete mer er får lotta ut något från er butik i min blogg? Jag ser det som ett sätt för er att göra reklam och för mig att glädja mina läsare med en utlottning lagom till jul.

Är ni intresserade, maila mig på emilia.gardell@gmail.com

Finns intresse för mer samarbete är jag väldigt positiv till det!

Hälsningar Emilia