söndag, juli 27, 2014

Semester i USA

Dagen innan midsommar styrde vi kosan mot USA för semester i först New York ett par dagar och sen vidare för 2 veckor i Tampa, Florida.

Det var mitt första besök i New York och jag kan absolut tänka mig att åka tillbaka, men kanske inte när det är över 30 grader varmt!
En häftig storstad som gav mig en massa intryck men som kanske inte berör mig på samma sätt som London.
Vi promenerade ca 2 mil varje dag (stegräknare på :)) och försökte se det viktigaste men vi skrapade ju bara på ytan.

Florida är härligt på sitt sätt med närheten till Karibien.  Kritvita stränder och varma bad,  exotiska djur och tropiska nätter.
Det jag saknar är små städer med mysiga centrum men överallt är det öde och tomma lokaler då allt flyttat ut till de stora köpcentrena utanför. ..en tråkig utveckling som vi tyvärr ser här hemma också.

Jag gillar USA men nästa sommar stannar jag nog hemma i härliga Sverige.













Inga kommentarer: