onsdag, november 14, 2012

Halv 8 hos mig...

I måndags ville sonen att vi skulle köra typ "Halv 8 hos mig" och på önskelistan stod det lax till huvurätt och sen någon smarrig dessert. Jag körde den här som är riktigt god.....



Jätteenkel och verkligen jättegod dessert.
  • 250 g mjölkchoklad
  • 250 g kvarg/kesella (ca 10%)
  • 12 st digestivekex
  • Valfria bär, blåbär&hallon-mix hade jag
Receptet ska räcka till ungefär 5 portioner i skålar som på bilderna ovan, jag halverade dock receptet och fick två lagom portioner. Krossa digestivekex (förslagsvis genom att lägga dem i en fryspåse och sedan krossa) och lägg på botten i desertskålar eller vad man nu använder. Smält chokladen i en kastrull och rör ner kvargen, häll sedan ovanpå kexsmulorna. "Stek" bären i lite socker och toppa deserten med dem. Ställ i kylen så de stelnar.

Inga kommentarer: